Fokuserede budskaber gennem målgruppeindsigt
For at kunne udvikle en succesfuld kommunikationsstrategi er det essentielt at have indsigt og viden om målgruppen.
Vi hjælper jer med at forstå jeres position i markedet og afdækker brugeradfærden hos jeres kunder gennem en række analyseværktøjer. Begge dele kombinerer vi med vores erfaring fra andre kundecases.
Derved hjælper vi jer til at sikre, at I har fokus på de vigtigste initiativer, kanaler og budskaber - og altid med den rigtige stil og tone.
Workshops med fokus på målgrupper og mål
Workshops er en eminent måde at få nye perspektiver på jeres egen forretning og sætte en retning for det videre arbejde. Sammen dykker vi ned i målgrupper, jeres unikke salgsbudskaber og ser på muligheder og udfordringer.
Skabertrangs specialister strukturerer og faciliterer den skræddersyede workshop, hvor nøglepersoner fra jeres organisation deltager og bidrager til lærerig indsigter.
Dagens guldkorn bliver samlet i et fælles dokument, som vi bearbejder og efterfølgende deler med jer.
Resultat: nye indsigter, perspektiver og et bugnende idékatalog til fremtidige marketingtiltag.
Kvantitative og kvalitative undersøgelser
Hvis der er behov for at få mere indsigt direkte fra jeres kunder eller slutbrugere, kan vi også hjælpe her.
Kvantitative og kvalitative analyser er afgørende værktøjer, der giver jer mulighed for at forstå jeres målgruppe bedre og skabe mere effektive kampagner.
Kvantitative analyser er f.eks. spørgeskemaundersøgelser, som giver jer mulighed for at indsamle information fra en stor gruppe kunder og potentielle kunders adfærd, holdninger, præferencer og demografiske karakteristika. Disse data kan bruges til at identificere tendenser, købsintentioner og meget andet.
Vi har hjulpet adskillige kunder med at afklare, hvad de ønskede svar på, og definere spørgerammen. Skabertrang kan også hjælpe med den tekniske opsætning af undersøgelsen, analysere de indkomne svar og afrapportere på de vigtigste indsigter.
Ønsker I at indsamle dybere indsigter via f.eks. interviews eller fokusgrupper, så kan vi også løfte opgaven her. Ved at tale direkte med jeres vigtigste kunder eller forbrugere, kan vi afdække nuancerne i deres holdninger og ønsker – og dermed opnå en dybere forståelse af målgruppen.
Indsigterne fra begge typer af metoder kan ende med at blive en skat for jeres virksomhed. Skærpe organisationens strategi og gøre jeres reklamebudskaber ultra-relevante.
Viden fører til effektfulde løsninger
Vi anbefaler én eller flere workshops – især i opstarten af et kundesamarbejde.
Dernæst kan vi bedre rådgive jer og udarbejde effektive kommunikationsløsninger, der sikrer jeres forretning.
Udvalgte cases
Vil du høre mere?
Alicja Beker Kommunikationsrådgiver & digital marketingspecialist
Hanne Skjølstrup Mikkelsen Kommunikationsrådgiver & digital marketingspecialist
Jesper G. Nørgaard Direktør og partner
Søren Vestergaard Kontaktdirektør & partner