Native advertising platform med flere fordele

Har du endnu ikke stiftet bekendtskab med ReadPeak? Læs videre og bliv klogere på en nyere kanal inden for native advertising.

Hos Skabertrang er vi begejstrede for platformen, som kan bruges alene eller som et supplement til kampagner på andre kanaler, såsom Meta eller Google Ads.

Hvad er Readpeak og native advertising?

Readpeak er en platform, der bruges til at opsætte annoncer, der minder i stil og tone om redaktionelt indhold i en digital avis, magasin eller dagblad. Med native ads fremstår annoncerne som en naturlig og integreret del af mediet, hvilket giver læseren en mindre påtrængende oplevelse sammenlignet med traditionelle bannerreklamer, selvom de tydeligt er markeret som sponsoreret indhold.

ReadPeak giver mulighed for at oprette native- eller produkt-kampagner på over 1.000 forskellige websites i Europa. Annonceringsformen har flere ligheder med placering af Google Ads displaybannere, men med bedre målretningsmuligheder. Alle medier er nøje udvalgt, og ReadPeak samarbejder med troværdige partnere som Bonnier, Egmont, Jyllands-Posten og TV2 i Danmark. Dine budskaber kan dermed blive vist på medier som Ekstra Bladet eller Alt for damerne og lokalt i for eksempel Egtved Posten.

Hvornår skal du overveje Readpeak i dit marketingmix?

ReadPeak har allerede over 3.000 brands som annoncører, heriblandt store navne som Norlys og BMW. Men også mindre kunder kan få stor glæde af kanalen.

I slutningen af 2023 testede vi platformen sammen med to af vores kunder, der gang efter gang opnår gode resultater på Facebook. Vi erfarede, at vi kunne nå ud til nye læsere eller samme læsere i andre brugssituationer, hvor de er åbne for at få nyheder eller blive oplyst på en anden måde end på de sociale medier.

Kanalen er især velegnet til kunder, der ønsker synlighed og trafik til deres website fra læsere over hele landet. Det er også muligt at køre lokale kampagner inden for en bestemt radius af specifikke byer eller postnumre, hvilket giver mulighed for meget målrettede kampagner. Du kan også vælge kun at blive eksponeret i bestemte medier og emneområder pr. kampagne.

Eksempler på ReadPeak-annoncer

Det er nemt at komme i gang med at opsætte kampagner og lave opsigtsvækkende annoncer med billeder, overskrifter og korte tekster samt opfordring til klik, der fører trafikken til en bestemt side på jeres website.

Her kan du se et eksempel på kampagner udført for Idrætscenter Jammerbugt og Hotel Skanderborghus:

Screenshot af et eksempel på en kampagne for
Screenshot af et eksempel på en kampagne omkring
Screenshot af et eksempel på en kampagne omkring
Screenshot af et eksempel på en kampagne omkring

Fordele og tracking-muligheder med ReadPeak

Kanalen er oplagt til at inspirere og gøre læserne opmærksomme på problemer eller emner, som dit brand eller dine produkter har en løsning på.

ReadPeak tilbyder avancerede tracking-muligheder og detaljeret afrapportering pr. medie og annonce. Dette giver os mulighed for at opsamle 100% transparent data, såsom visninger, klik, klikrate, konverteringer pr. medie, annoncesæt samt annonce og adfærd på websitet, og dermed forstå performance i budskaber, kreativer samt kunderejsen bedre.

Vi anbefaler at afprøve kanalen ved at afsætte en mindre del af kampagnebudgettet til ReadPeak og teste den samtidig med de kanaler, der allerede fungerer godt for jer. Eksponeringer er gratis på ReadPeak, der afregnes kun for klik. Du kan køre med et livstidsbudget eller et dagligt budget, hvilket giver fuld kontrol over dit forbrug såvel som budpriser.

Screenshot af kampagnebudget, clicks, CTR, CPC osv. og visning af, hvor man kan få vist sine kampagner med ReadPeak, f.eks. Her og nu, Jyllandsposten m.m.

Hvordan kommer jeg i gang med ReadPeak?

Kontakt selvfølgelig Skabertrang! Vi hjælper gerne med rådgivning, tekstforfatning, opsætningen af kampagnerne, tracking, monitorering og afrapportering.

Vi glæder os til at hjælpe dig med ReadPeak, så kanalen kan skabe nye resultater for jer som en del af jeres marketingmix.

Udvalgte cases

Vil du høre mere?

Portrait of Alicja Beker

Alicja Beker Kommunikations­rådgiver & digital marketing­specialist

ab@skabertrang.dk 46 98 16 41