Øg din synlighed på Google
Hvis jeres kunder har svært ved at finde jer på Google og andre søgemaskiner, går I glip af vigtige klik og dermed salg og kontakt til jeres brugere.
Dette kan I ændre ved at arbejde aktivt med søgeordsoptimering, også kaldet SEO. SEO er ikke et quick fix til at få flere besøgende på websitet. Succes med SEO kræver både tålmodighed og mange timers arbejde og skal derfor ses som en investering, der med tiden lønner sig i form af gratis klik og eksponeringer.
Strategisk SEO og weboptimering
En effektiv SEO-strategi er nøglen til at sikre, at jeres kunder finder jer på Google, sådan at I kan øge både trafik og salg. Hos Skabertrang kan I opleve forskellen ved at starte med et uvildigt og uforpligtende webtjek, som giver konkrete indsigter og anbefalinger til at optimere jeres hjemmeside - læs mere herunder.
Gennem strategisk og kontinuerligt arbejde med søgemaskineoptimering, kan I opnå bedre placeringer på de vigtigste søgeord og skille jer ud i en konkurrencepræget branche. Lad os være jeres partner i at forbedre jeres online synlighed og få en dybere indsigt i jeres SEO-muligheder.
Sådan mestrer I SEO
For at mestre SEO (søgemaskineoptimering) og dermed rangere højt i de organiske søgninger, har I brug for vedholdenhed og indsigt i adskillige best practices. Arbejdet med SEO handler om at forbedre indholdet på hjemmesiden, så Google og andre søgemaskiner vurderer det så relevant som muligt i forhold til brugerens søgeord.
Der skal være styr på teknikken, de rette søgeord og modtagerorienteret indhold, og derudover skal vi kontinuerligt drive trafik til websitet via sociale medier, nyhedsbreve og andre kvalitetslinks.
SEO er en konkurrencepræget disciplin i mange brancher, hvor der stor konkurrence om en god placering på søgeordene. Alligevel oplever vi oftest, at vi med research og brug af vores SEO-værktøjer kan lave en fokuseret strategi, som over tid løfter vores kunders placeringer og webbesøg.
Ved at optimere navigationen, indholdet på de nuværende landingssider samt udarbejde nyt, modtagerorienteret indhold, vil de ’gratis’ eksponeringer og kliks til websitet stille og roligt stige.
Få et uvildigt webtjek
Mange af vores SEO-samarbejder starter med et uvildigt webtjek, som vi udfører i vores digitale værktøjer.
Webtjekket giver et værdifuldt indblik i jeres hjemmesides tilstand her og nu og giver bl.a. svar på:
- Bliver min hjemmeside indekseret af søgemaskiner?
- Findes der duplicate content - hvis ja, hvor?
- Er min url-struktur optimal?
- Har vi styr på omdirigering af undersider?
- Hvilken rating får vores ssl-certifikat?
- Anvender vi over- og underoverskrifter, dvs. H1, H2 m.m.?
- Har vi beriget siderne med meta data?
- Er hastigheden god på desktop og mobil?
- Kan vi optimere vores billeder?
- Hvilke øvrige muligheder har jeg for at forbedre hjemmesiden?
I rapporten tilføjer vi vores observationer, så I får et godt overblik og handlingsrum via letforståelige anbefalinger til at optimere jeres hjemmeside.
Disse ændringer kan I føre ud i livet selv, sammen med jeres eksterne webbureau eller få hjælp til her i huset.
Vi præsenterer gerne indsigterne for jer på et møde.
Udbytte fra et SEO-forløb
Ved at arbejde strategisk og kontinuerligt med jeres søgemaskineoptimering vil I over tid opnå bedre placeringer på de vigtigste søgeord.
Lad os hjælpe jer med at tage temperaturen på jeres SEO, og se hvordan I klarer jer ift. de tætteste konkurrenter.
Dernæst rådgiver vi jer om de næste og mest effektive skridt. Ved at måle jeres aktuelle placeringer, har vi og I føling med udviklingen og resultaterne over tid.
Kom hurtigere i mål med vores hjælp. Kontakt os med det samme for at høre mere.
Udvalgte cases
Vil du høre mere?
Alicja Beker Kommunikationsrådgiver & digital marketingspecialist
Hanne Skjølstrup Mikkelsen Kommunikationsrådgiver & digital marketingspecialist
Jakob Raben Damsgaard Digital marketingspecialist