E-mail marketing

Løft din e-mail marketing til næste niveau med ActiveCampaign

ActiveCampaign kan være et stærkt værktøj i din markedsføringsstrategi, hvis du har ambitiøse målsætninger om at løfte din e-mailmarketing til næste niveau.

Dette blogindlæg giver et indblik i ActiveCampaign og nogle af dets mange muligheder.

Muligheder i ActiveCampaign

E-mailmarketing er en effektiv og billig måde at nå din målgruppe på, når først du har indhentet samtykke til at kontakte dine abonnenter.

Første skridt er at beslutte dig for en e-mailmarketingplatform (ESP), og her skal du kende til ActiveCampaign, når du overvejer de mange forskellige valgmuligheder.

Hos Skabertrang er vi vilde med ActiveCampaign, fordi værktøjet tilbyder mange avancerede funktioner, er skalerbar og bliver konstant videreudviklet. Senest med AI-funktioner, som gør dit arbejde nemmere og hurtigere.

Med en investering i ActiveCampaign kan du blandt andet få adgang til:

1. Segmenterede e-mail workflows

Ved at indhente relevant data om dine kontakter har du mulighed for at tilpasse indholdet i dine mails og workflows til deres specifikke behov – for eksempel baseret på alder, jobtitel eller placering i salgstragten. Det gør dine e-mails og flows mere relevante og dermed mere effektive.

2. Formularer og landingssider

Opret nemt både formularer og landingssider til at indsamle leads, tilmelde events eller promovere specifikke emner. Det er alt sammen hurtigt og intuitivt med ActiveCampaign.

3. Lead scoring og salgspipeline

Lead scoring tildeler point for handlinger som at åbne en mail, klikke eller besøge en side, hvilket hjælper med at afgøre hvornår leads er klar til opfølgning. ActiveCampaign kan automatisk flytte leads og varsle teamet ved hjælp af automations.

4. Dataanalyse og rapportering

Få detaljeret indsigt i dine kampagner med dataanalyse. Dette gør det muligt at optimere dine e-mailstrategier løbende.

5. CRM-Integration

Uanset om du arbejder med B2B eller B2C, har du rig mulighed for at integrere ActiveCampaign med flere forskellige kendte CRM-systemer. Med valg af den rette licens har du endda mulighed for at bruge ActiveCampaigns indbyggede og brugervenlige CRM.

6. Splittesting

Test forskellige elementer i dine e-mails med splittesting for at se, hvad der virker bedst. Det kunne være farven på en CTA-knap, emnelinjer eller brug af store versus små bogstaver.

7. Personalisering

Ved at personalisere dine e-mails kan du øge åbnings- og klikraterne. Ved at tale direkte til dine abonnenter er de mere tilbøjelige til at engagere sig.

8. Tracking

Med ActiveCampaign kan du nemt tracke leads' handlinger på websitet data som session varighed og sidevisninger, samt permission data som målgruppe information og klik i mails. Dette kræver dog kontaktens samtykke og cookie accept.

Hvordan kommer du så i gang?

Før du starter, bør du have en strategi for din e-mailmarketing samt en liste af abonnenter, der har givet dig tilladelse til at kontakte dem. Når du er godt i gang med at sende manuelle kampagner eller nyhedsbreve til dine kontakter og samtidig løbende indsamler dine leads, bør du hurtigst muligt opsætte de mest gængse kampagner på autopilot, så du rammer folk, der er i din købstragt – og dermed får det fulde ud af din investering i ActiveCampaign.

B2B- og B2C-virksomheder kræver forskellige automations. For B2B kunne det være awareness, consideration, decision og onboarding flows. For B2C kunne det inkludere fødselsdagskampagner, genaktiveringsflows, VIP-fordele-flows- og opfølgninger.

Hvilket abonnement skal du vælge?

ActiveCampaign giver mange muligheder for at skræddersy det abonnement, som passer perfekt til jeres behov.

Uanset om I starter fra bunden, har få eller mange tusinde kontakter/leads, så vil I kunne bruge ActiveCampaign. Noget af det, der også er godt ved ActiveCampaign, er, at de kun tæller de aktive kontakter én gang, hvorimod de i andre ESP’er bliver talt pr. gang, de opstår i forskellige målgrupper/segmenter.

Priserne starter fra $15 ved Lite-abonnementet og varierer så alt efter hvordan man sætter sit abonnement sammen. Det afhænger nemlig af flere ting, herunder:

Se ActiveCampaign’s priser her

Mange, når de først starter, vil kunne nøjes med Lite-abonnementet, og så opgradere efterhånden som ens behov ændrer sig.

Skal du bruge f.eks. lead scoring, som man typisk opsætter hos B2B-virksomheder, vil det være relevant at vælge Plus-abonnementet, og generelt hvis du har et mere komplekst setup, vil det være aktuelt at vælge abonnementerne Plus og opefter, alt efter hvad du har behov for.

Rådgivning og implementering for flere brancher

Vi har igennem årene hjulpet mange kunder med ActiveCampaign og andre ESP-systemer gennem rådgivning og praktiske opgaver. Vi har assisteret med opsætning af systemer, skabeloner, scripts og verifikation samt idéudvikling og indholdsproduktion. Vi har også arbejdet med leadscoring, velkomstflows og segmentering via tags og grupper, hvor vi eksempelvis har opbygget lister med integration til kundeklubber og beriget kontaktpersoner med data såsom fødselsdag, skostørrelse og køn for bedre segmentering ved udsendelse af mails.

Vi har opsat leadannoncer på Facebook, som er integreret med Campaign Monitor via Zapier, hvor udfyldelse af en formular udløser et mailflow. Vores arbejde omfatter også brugen af ActiveCampaign som CRM, hvor vi detaljere kontakternes data og kobler dem med Accounts og Deals. Dette inkluderer tilmeldingsformularer på websites for eksempelvis download af whitepapers og efterfølgende mailflows samt interne automationer for at sikre opdaterede kundeoplysninger.

Derudover vedligeholder vi kontaktlister ved at rydde op og berige data, og tilbyder 1:1 undervisning og gruppeundervisning. Vi leverer også detaljerede afrapporteringer for at give vores kunder indsigt i kampagnepræstationer. Vores samarbejde med kunder fra forskellige brancher, såsom uddannelsesinstitutioner, miljøløsninger, hotel- og restaurationsbranchen, bygge- og konstruktionsbranchen, auktioner samt software- og revisionsbranchen har givet os en bred erfaring, der sikrer, at vi kan tilpasse os de specifikke behov hos hver enkelt kunde.

Nyt og viden

Skal vi også hjælpe dig?

Portrait of Stig Kahr

Stig Kahr Seniorkonsulent

sk@skabertrang.dk 46 98 16 35 / 40 56 44 08