Kontakt
Super at du er her! Vi vil også gerne i kontakt med dig.
Lad os høre dit ærinde, så vender vi tilbage hurtigst muligt.
Skyd genvej til mere trafik til jeres website eller webshop med Google Ads-annoncering. Få flere kliks og dermed mere salg – her og nu.
Google Ads er mest kendt som tekstannoncer, der vises øverst, når man søger på et bestemt emne på Google. Men Googles annonceringssystem byder på mange flere muligheder. F.eks. shopping-annoncer med billeder, annoncering i din Gmail-indbakke, displaybannere eller video-annoncer på YouTube.
Vi kan hjælpe dig med at finde de rigtige og mest relevante søgeord for din virksomhed. Dernæst foreslår vi et budget baseret på din målgruppe og geografi. Afhængig af sæson eller ordreindgang, kan vi skrue op eller ned for Google Ads i samråd med dig.
Uanset om du allerede bruger Google Ads eller er helt ny udi disciplinen, kan vi hjælpe dig med at få mere for pengene.
Google Ads er Googles egen onlineannonceringsplatform. Især i Danmark er Googles søgemaskine populær, og der bliver ofte vist en eller flere former for annoncer fra Google Ads når der bliver foretaget en søgning i Google.
Da platformen blev lanceret, for efterhånden mere end 20 år siden, hed den Google AdWords, da tjenesten dengang handlede om ord. Det gør det stadig, men da Google udviklede platformen, og opkøbte virksomheder som skabte nye annonceringsmuligheder, skiftede den navn til det mere omfattende Google Ads.
I de følgende afsnit vil jeg kort forklare om de mest populære annonceringsformer.
Annoncer fra en Google Search kampagne kan ses, når der bliver foretaget en søgning på Google.
På billedet herover er der foretaget søgningen 'nike sko herre str 44', og blandt andet nike.com kommer frem med en Search annonce.
Opsætning af en Search kampagne har udviklet sig meget gennem tiden fra at være nærmest helt manuel og uden mulighed for særlig meget tekst, til at blive gradvist mere og mere automatiseret, muligheder for mere tekst og muligheder for mange udvidelser (en udvidelse kan f.eks. være at få vist telefonnummer eller adresse under selve annoncen).
Google Shopping annoncer lægger sig, som oftest, i googles søgeresultater ligesom Google Search annoncerne, som det kan ses herunder.
Som oftest, fordi Shopping annoncer også kan ligge på Googles Displaynetværk, som indbefatter YouTube, Gmail og Google Discover, de kan ligge på Googles søgepartneres hjemmesider, hvis man har valgt at de må i shoppingkampagnens indstillinger – og de kan ligge på Google Shopping fanen, når man har foretaget en søgning på google (fanen er markeret med pilen på billedet).
For at kunne annoncere med Shopping annoncer, skal man bruge 3 ting. Et feed (som kan opbygges manuelt eller via ens hjemmeside – det sidste er absolut at foretrække), en Google Merchant Center konto og en Google Ads konto.
Sammenkoblingen sker ved at feedet bliver uploadet på Merchant Center kontoen, hvor det kan bearbejdes, hvis der er behov for det, og derefter kobles Merchant Center kontoen med Google Ads kontoen, så det bearbejdede feed kan bruges i en Shopping kampagne i Google Ads.
Nogle af fordelene ved Shopping kampagner er at brugeren med det samme bliver præsenteret for et billede af produktet, en beskrivende tekst, produktets pris samt at brugeren med det samme også kan sammenligne priser mellem de forskellige hjemmesider.
Googles displaynetværk er, med googles egne ord, annoncering på tværs af 2 millioner websites, videoer og apps, hvor displayannoncer kan vises. Og hvor websites på displaynetværket når ud til 90 % af verdens internetbrugere.
Et eksempel på hvor Googles displaybannere bliver vist, ses herunder.
Når man opsætter en displaykampagne, har man 2 retninger at gå når det kommer til selve annoncerne.
Ved oprettelsen af en responsiv displayannonce, skal man uploade billeder, logoer samt skrive overskrifter og beskrivelser. Derudover kan man koble videoer på, hvis man har sådanne. Derefter vil Google kombinere alt det uploadede i alle varianter muligt, og vise annoncerne på hjemmesider, i apps, på YouTube og i Gmail.
I slutningen af 2021 præsenterede Google Performance Max kampagnetypen (herfra kalder PMax). Med PMax skulle annoncørerne komme endnu længere ind i mulighederne i Googles maskinrum, mod at give afkald på flere af de manuelle processer, som man havde været vant til at bruge. I stedet skulle Googles machine learning (deres kunstige intelligens) sammen med deres automatiseringer hjælpe kampagnen med at performe så godt som muligt.
Herunder kan du se Googles egen 2-minutters introduktionsvideo.
Opsætningen af en standard PMax kampagne er på flere punkter meget lig responsive displayannoncer, som tidligere beskrevet.
Som det ses herunder, så handler det igen om at uploade billeder og logoer, videoer hvis muligt samt at skrive overskrifter og beskrivelser.
Dog har man også mulighed for at tilføje mange forskellige annonceudvidelser. Det skyldes, at en PMax kampagne kommer ud på alle Googles platforme (YouTube, Search (herunder Shopping), Display, Gmail, Maps og Discover).
Kontakt os - vi hjælper hjertens gerne.