Native advertising platform med flere fordele
Har du endnu ikke stiftet bekendtskab med ReadPeak? Læs videre og bliv klogere på en ny kanal inden for native advertising.
Hos Skabertrang er vi begejstrede for denne nye platform, som kan bruges alene eller som et supplement til kampagner på andre kanaler, såsom Meta eller Google Ads.
Hvad er Readpeak og native advertising?
Readpeak er en platform, der bruges til at opsætte annoncer, der minder i stil og tone om redaktionelt indhold i en online avis, magasin eller dagblad. Med native ads fremstår annoncerne som en naturlig og integreret del af mediet, hvilket giver læseren en mindre påtrængende oplevelse sammenlignet med traditionelle bannerreklamer, selvom de tydeligt er markeret som sponsoreret indhold.
ReadPeak giver mulighed for at oprette native-, produkt- eller retargeting-kampagner på over 1.000 forskellige websites i Europa. Annonceringsformen har flere ligheder med placering af Google Ads displaybannere, men med bedre målretningsmuligheder. Alle medier er nøje udvalgt. ReadPeak samarbejder med troværdige partnere som Bonnier, Egmont, Jyllands-Posten og TV2 i Danmark. Dine budskaber kan dermed vises på medier som Ekstra Bladet eller Alt for damerne og lokalt i for eksempel Egtved Posten.
Hvornår skal du overveje Readpeak i dit marketingmix?
ReadPeak har allerede over 3.000 brands som annoncører, heriblandt store navne som Norlys og BMW. Men også mindre kunder kan få stor glæde af kanalen.
I slutningen af 2023 testede vi platformen sammen med to af vores kunder, der gang efter gang opnår gode resultater på Facebook. Vi erfarede, at vi kunne nå ud til nye læsere eller samme læsere i andre brugssituationer, hvor de er åbne for at få nyheder eller blive oplyst på en anden måde end på de sociale medier.
Kanalen er især velegnet til kunder, der ønsker synlighed og trafik til deres website fra læsere over hele landet. Det er også muligt at køre lokale kampagner inden for en bestemt radius af specifikke byer eller postnumre, hvilket giver mulighed for meget målrettede kampagner. Du kan også vælge kun at blive eksponeret i bestemte medier og emneområder pr. kampagne.
Fordele og tracking-muligheder med ReadPeak
Retargeting er en mulighed, men vi ser især store fordele i at bruge kanalen til at inspirere og tilbyde mere information i annoncerne om problemer eller emner, som dit brand eller dine produkter kan være en løsning på – i læserens opmærksomheds-, research- og overvejelsesfasen.
ReadPeak tilbyder avancerede tracking-muligheder og detaljeret afrapportering pr. medie og annonce. Dette giver os mulighed for at opsamle 100% transparent data, såsom visninger, klik, klikrate, konverteringer pr. medie, annoncesæt samt annonce og adfærd på websitet, og dermed forstå performance i budskaber og kreativer samt kunderejsen bedre.
Vi anbefaler at afprøve kanalen ved at afsætte en mindre del af kampagnebudgettet til ReadPeak og teste den samtidig med de kanaler, der allerede fungerer godt for jer. Eksponeringer er gratis på ReadPeak, der afregnes kun for klik. Du kan køre med et livstidsbudget eller et dagligt budget, hvilket giver fuld kontrol over dit forbrug såvel som budpriser.
Eksempler på ReadPeak-annoncer
Det er nemt at opsætte kampagner og lave opsigtsvækkende annoncer med billeder, overskrifter og korte tekster samt opfordring til klik, der fører trafikken til en bestemt side på jeres website.
Her kan du se et eksempel på kampagner udført for Idrætscenter Jammerbugt og Hotel Skanderborghus:
Hvordan kommer jeg i gang med ReadPeak?
Kontakt selvfølgelig Skabertrang! Vi hjælper gerne med rådgivning, tekstforfatning, opsætningen af kampagnerne, tracking, monitorering og afrapportering.
Vi glæder os til at hjælpe dig med ReadPeak, så kanalen kan skabe nye resultater for jer som en del af jeres marketingmix.
Udvalgte cases
Vil du høre mere?
Alicja Beker Kommunikationsrådgiver & digital marketingspecialist
Søren Vestergaard Kontaktdirektør & partner