En kampagne for de unge håndværkere

Kampagne med vinger og parkour for Brynje

Vi har haft fornøjelsen af at udvikle og gennemføre en energisk kampagne for nye Brynje arbejdssko – rettet mod de yngre håndværkere, som værdsætter lette OG sikre sko.

En flyvende kampagne

Letheden var det centrale budskab i vores kampagnekoncept.

Dette blev visuelt udtrykt i annoncer og POS-materialer ved at vise skoen svævende og med vinger.

I kampagnefilmen og på fotos ses skoen blive maksimalt testet af to imponerende parkour-modeller. Vi valgte at optage på en rå plads, hvor byggematerialer blev opbevaret, som målgruppen let kan relatere til.

Her ses skoen i action og fremhæver dens lave vægt, smarte skridsikre sål og BOA-lukning – både i realbilleder og via animationer.

Hårdtslående musik og hurtige klip blev valgt for at give budskabet størst mulig gennemslagskraft og opmærksomhed.

Alt gik op i en højere enhed – inklusive vejret med den smukkeste blå himmel som baggrund for de flyvende arbejdssko.

Et billede af et kamera der står som om det skal tage billeder af 4 polaroid billeder af folk der laver parkour med Sika Footwear på.
Visualisering af, hvordan en messestand kan se ud for Sika Footwear, med 2 skikkelser bagved.

Få kampagnen ud og leve

Kampagnen var kompleks og krævede en erfaren projektleder.

Ikke alene skulle kampagnen udbredes på forskellige fysiske og digitale kanaler, men også på tværs af flere lande.

Alle kampagneelementer blev derfor tilpasset til ønskede formater og sprog, forskellige sociale medier-kanaler og placeringer samt POS materialer.

Flotte landing pages og kampagnewebsites til B2C og B2B inklusive ny tekst blev udformet for at give de besøgende den bedst mulige brugeroplevelse.

Skabertrang stod for størstedelen af udførelsen og koordineringen af elementerne, mens Sika Footwears dedikerede marketing-team også havde en rolle.

Dette krævede et tæt samarbejde, hvor timings, roller og budget blev løbende drøftet og afstemt.

Friskt image og glade sælgere

Kendskabet til den svævende arbejdssko er begyndt at sprede sig.

Selvom tilbagemeldinger fra markederne og målgruppen stadig er i sin spæde start, har Brynjes salgskorps allerede givet tommelfingeren op til den gennemførte kampagne med lækre kampagnematerialer, der hjælper dem med at øge salget.

Vi takker for et skønt første samarbejde – det første af mange kommende med Sika Footwear!

Er du nysgerrig efter at se vores andre spændende Brynje-projekter?

Bureau

50 %

Online

25 %

Tryk

25 %

Skal vi også hjælpe dig?

Portrait of Alicja Beker

Alicja Beker Kommunikations­rådgiver & digital marketing­specialist

ab@skabertrang.dk 46 98 16 41

Portrait of Søren Vestergaard

Søren Vestergaard Kontaktdirektør & partner

sve@skabertrang.dk 46 98 15 92 / 60 10 95 25